Lietuvos Sąrašo frakcija kviečia į forumą „Kokio ir kodėl mums reikia visuomeninio transporto Vilniuje”

Forumas vyks šių metų lapkričio 18 dieną, trečiadienį, 16 val., Vilniaus miesto Tarybos salėje, Konstitucijos pr. 3.

Jau daug metų Vilniuje kalbama, kad sostinės visuomeniniam transportui reikia permainų. Tačiau, kol aiškinamasi, kokių gi permainų iš tiesų reikia, visuomeninio transporto paslauga vis labiau tampa panaši į paslaugą, savo kaina neadekvačią kokybei, skirtą tik tiems, kas neturi automobilio.

Gerai išvystytas visuomeninis transportas yra vienas iš esminių darnaus miesto, kuriame gyvenimo kokybė yra aukšta, rodiklių. Tačiau keleivių mažėjimas tuo pat metu augant Vilniaus miesto gyventojų skaičiui, signalizuoja apie rimtas grėsmes miestui pakliūti į automobilių išmetamom dujom užterštų ir dėl to sveikatai pavojingų miestų, kuriuose vaikų žaidimo aikštelės ir žaliosios zonos yra okupuotos automobilių, sąrašą. Aktyviai pradėtos plėtoti šimtų vietų požeminių automobilių stovėjimo aikštelių statybos dar labiau pabrangina ir taip nepigų gyvenamąjį būstą arčiau miesto centro, naikina paskatas rinktis aplinkai palankesnius judumo būdus – visuomeninį transportą, dviračius ar keliavimą pėsčiomis. Pasaulyje aktyvai pereinant prie elektrinių transporto priemonių, subsidijuojant jų įsigijimą ir plėtrą, Vilniuje apynauji troleibusai mėnesius pūva patvoriuos.

Kol investicijos yra nukreipiamos į gatvių platinimą ir aplinkkelius, visuomeninio transporto sistema grimzta į vis didesnę finansinę duobę. Savivaldybės įsiskolinimai keleivių pervežimo įmonei 2015 m. liepos 1 d. buvo net 40,5 mln. eurų (o tai sudaro net 87,5% visų Lietuvos savivaldybių skolų viešojo transporto įmonėms). Vargu ar galime didžiuotis vargingiausiu tarp ES sostinių visuomeninio transporto priemonių parku.

Tačiau visuomeninio transporto problemų sprendimas nėra vien finansų klausimas. Tai kartu apsisprendimo ir prioritetų klausimas. Ar kuriame miestą, pritaikytą keliavimui visuomeniniu transportu? Ar suprantame visuomeninio transporto naudą mūsų gyvenimo mieste kokybei? Jei taip, koks jis turėtų būti?

Šiuos ir kitus klausimus Vilniaus Tarybos Lietuvos Sąrašo frakcija kviečia aptarti forume „Kokio ir kodėl mums reikia visuomeninio transporto Vilniuje“.

Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas pasidalins informacija apie tai, koks visuomeninio transporto vaidmuo yra europiniame kontekste ir ko tikimasi skiriant ES paramą jo vystymui.

Dr. Martynas Starevičius (KTU, Transporto inžinerijos katedroja) pasidalins pavyzdžiais, kaip tinkami sprendimai pasirenkant prioritetus padeda rasti lėšų visuomeniniam transportui vystyti ir tuo pačiu automobilizmui mažinti.

Nacionalinės viešojo transporto keleivių asociacijos vicepirmininkas, judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ koordinatorius Marius Markevičius kalbės apie keleivių pasiūlymus, kaip visuomeninį transportą padaryti kuo patrauklesnį keleiviui.

Diskusijose dalyvaus ir savo įžvalgomis dalinsis VGTU prof. Gintaras Stauskis, architektas Mindaugas Pakalnis, teisininkas Tomas Bakučionis. Kviečiami pasisakyti SĮ “Susisiekimo paslaugos” ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ valdybų nariai ir vadovai. Situaciją apžvelgs susisiekimo klausimus Vilniaus mieste kuruojantis vicemeras Linas Kvedaravičius.

Forume laukiami sostinės bendruomenių atstovai, politikai, žurnalistai, ekspertai, mokslininkai – visi, kas norėtų visuomeninio transporto, kuris būtų patrauklesnis keliauti mieste būdas už asmeninius automobilius.

Daugiau informacijos: LIUTAURAS STOŠKUS, tel. 8 687 97311

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *