Liutauras Stoškus: Dėl Vilniaus bendrojo plano koncepcijos

Yra siūloma keletas diskutuotinų dalykų, su kuriais sunku sutikti.

– neribojamas aukštingumas. Aukštybiniai pastatai gali atsirasti daug kur, o šiaip aukšti pastatai praktiškai bet kur. Mūsų nuomone aukštingumas turi būti reguliuojamas; aukštybiniai pastatai turėtų būti statomi tik tam skirtose zonose esant patvirtintiems specialiesiems planams. Dabar užprogramuojama stichija.
– nenustatyti jokie tikslesni reglamentai želdiniams. O tai numatyta pagal BP darbų programą. Siūlytume bent jau reglamentuoti medžių juostas gatvėse ir želdynus nustatant lajos padengimo reikalavimą, kas leistų užtikrinti, kad želdynai nevirstu vejomis;
– nesiūlomi reglamentai gamtinei zonai (gamtinėms teritorijoms), tik miškams. Turi būti aiškiai nustatyti. Antraip iškyla pavojus kad ir likę gamtiniai koridoriai mieste bus užstatyti, apsiribojama tik taškinėmis žaliosiomis erdvėmis (parkais, skverais) be žaliųjų jungčių;
– nustatytas labai didelis leistinas prekybos centrų plotas senamiestyje ir centruose. Turėtų būti ženkliai mažinamas, jei norime iš tiesų spręsti susisiekimo problemas;
– aiškiai neįvardinta kokių paslaugų negalės tikėtis gyventojai, arba jų kaina bus didesnė, vykdant plėtrą neprioritetinėse teritorijose;
– kalbant apie viešąjį transportą akcentuojama nauja transporto rūšis, o ne jos savybė (greitumas). Turi būti atvirkščiai, – mes turime kalbėti apie prielaidų sudarymui greitam susisiekimui, o transporto tipas neturi būti esminis. Dabar užuot susitelkus į diskusiją kaip užtikrinti, kad keleiviai greitai pasiektų kelionės vietą, įklimpstame į tuščią svarstymą, kas geriau – tramvajus ar elektrinis autobusas.

Taip pat svarbu sutarti, kokia metodika remiantis bus konkretizuojami sprendiniai. Dabar apie tai koncepcijoje neužsimenama.

Skelbta FB paskyroje

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *