LS narys, istorijos mokytojas Robertas Ramanauskas: Žmogiškasis orumas yra būtina sąlyga pokyčiams švietime vykti

Išties paradoksalu, Atkurtos Lietuvos Valstybės šimtmečio metus vainikuoja mokytojų streikas…

ir tai rodo vertybinę krizę. Negalima tiesmukai sutapatinti streiko tik su algų skaičiavimo metodika. Krizė yra sisteminė visose švietimo sistemos srityse, taip pat ir copy-paste citatinėse reformose, naujoje edukologinėje leksikoje ir frazeologijoje, viešųjų pirkimų metodu kuriamose ugdymo programose, nuolatiniu mokytojų žeminimu dėl netinkamos kvalifikacijos ir trūkstamų kompetencijų, prikaišiojimu pareigomis ir paslaugų teikimu, tarsi švietimą būtų galima lyginti su „hair-dressing’u“ ar prostitucija.

MOKYTOJAS yra PROFESIONALAS, kaip ir visi kiti. Tad jo profesinis ir žmogiškasis orumas yra būtina sąlyga pokyčiams švietime vykti, pradedant susitarimu „nestumti“ ant mokyklos ir mokytojų, pasitikėti jais, o reformas vykdyti ne dėl politikų ir valdininkų įsiamžinimo, o dėl tautos, visuomenės, kiekvieno žmogaus, vaiko, visos valstybės ir pasaulio gerovės.

Reikia atsakomybės, atsargumo, strateginio mąstymo ir socialinio dialogo, pamirštant administracinį komandinį metodą. Mokytojai parodė pilietinę poziciją, standartą, ne tiek lipdami per ŠMM langus, kiek nesitaikstydami su valdininkų prievarta, trumparegiškumu, voliuntarizmu. Švietimo sistemą kaip Augėjo tvartus reikia iškuopti, o tada imti kalbėtis apie ateitį. #garbėbūtimokytoju

 

Skelbta asmeninėje FB paskyroje

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *