Prabangūs automobiliai lėšų stokojančiose Vilniaus miesto įstaigose ir įmonėse

Po viešumoje pasirodžiusios Vilniaus miesto tarybos „Lietuvos sąrašo“ frakcijos narių kritikos dėl miesto viešųjų įstaigų ir įmonių vadovų ar jų pavaldinių tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo politikos – sostinės administracija atliko miesto įmonių bei įstaigų automobilių parkų analizę.

Prabangių automobilių lizingas ir nuoma, nepagrįsto dydžio išlaidos kurui bei eksplotacijai, automobilių naudojimas ne darbo metu – tokia situacija fiskuota dalyje įmonių bei įstaigų.

Vienas iš akivaizdžiai žalingos praktikos pavyzdžių VŠĮ „Lazdynų baseinas“, kur 4 automobilių parko išlaikymo sąnaudos per 9 šių metų mėnesius jau pasiekė 15 tūkst. 728 eurus. Jų išlaikymas kainuoja dvigubai daugiau, nei toks pat skaičius VŠĮ „Vilniaus miesto parkai“ automobilių. Jie transporto išlaidoms šiais metais išleido 7019 eurų.

VŠĮ „Lazdynų baseinas“ direktorius A.Praniauskas savo darbuotojams buvo nustatęs aukštus kuro panaudojimo limitus – iki 200 eurų per mėnesį, o paties nuomojamam automobiliui „VW Toureg“ kuro ir eksplotavimo limitai apskritai nebuvo nustatyti. Nenuostabu, jog direktoriaus tarnybinio visureigio išlaikymas įstaigai jau atsėjo 4292 eurus. Šio galingo automobilio kuro sąnaudos mieste siekia 19 litrų šimtui kilometrų.

Miesto administracija konstatavo, kad VŠĮ „Lazdynų baseinas„ veikla nėra mobili, tad lapkričio 2 dienos posėdyje nuspręsta nustatyti kuro sąnaudų limitus: „Įstaigų vadovams – iki 250 Eurų per mėnesį, sudarant galimybę automobiliu naudotis visiems įstaigos darbuotojams, kurių funkcijų / pareigų vykdymui automobilis reikalingas. “ Uždrausta tarnybiniais automobiliais naudotis po darbo ir ne darbo dienomis.

Prabangiais automobiliais važinėja ir įmonių, kurioms stinga apyvartinių lėšų, darbuotojai. UAB „Grinda“ vadovai A. Viliūnas ir V. Grosmanas naudojasi lizingu įsigytais naujais, 2013 m. ir 2015 m. pagamintais automobiliais „Toyota Land Cruiser“. Vien mėnesinės lizingo įmokos už šiuos automobilius siekia 900 ir 832 eurai. Naujųjų „Toytota Land Cruiser“ kaina – nuo 88 tūkst. eurų (tai yra, daugiau nei 300 tūkst. litų). Tiek kainuoja nedidelis butas sostinėje.

Rekordinį, net 43 tarnybinių lengvųjų automobilių parką turi UAB „Vilniaus vandenys“. Ši įmonė itin originaliai pagrindžia stacionarų darbą dirbančių darbuotojų poreikį važinėtis įmonės transportu net ir po darbo ar savaitgaliais. Buvusio įmonės direktoriaus Valentino Miltienio įsakyme pabrėžiama būtinybė „būti nuolatos mobiliam ir užtikrinti operatyvų atvykimą į darbą bet kuriuo metu, atsiradus svarbioms aplinkybėms.“ Tos nenumatytos aplinkybės – tai galimos „avarijos, vagystės, gamtiniai įvykiai (liūtis, viesulas, pūga ar panašiai)“. Tad tarnybiniu automobiliu „Subaru Legacy“ važinėja ir UAB „Vilniaus vandenys“ vyr. finansininkė Vanda Kalpokienė, o žmogiškųjų išteklių vadovas Giedrius Vilkuotis ir komunikacijos skyriaus vadovė Ramunė Albrektienė naudojasi automobiliais pagal panaudos sutarti.

Įdomu, kokia gamtos stichija priverstų minėtuosius darbuotojus vidury nakties atvykti į darbo vietą?

“ Tikiuosi, kad naujoji įmonės valdyba, kurią mes, „Vilniaus vandenų“ stebėtojų tarybos nariai išsirinkome šią savaitę, greit ir radikaliai sustabdys nepamatuotą sąnaudų auginimą. Bet kokiu atveju to nuolat reikalausiu“ – teigia Aušra Maldeikienė „Lietuvos sąrašo“ frakcijos Vilniaus m. taryboje narė

Kitos sostinės įmonės UAB „Start Vilnius“ direktorius Marius Baranauskas murodė, jog tarnybinis automobilis „Hunday Sante Fe“ (2011 m. gamybos) reikalingas vykti į „susitikimus su akcininkais, notarais ir klientais. Kelionei į darbą ir iš jo.“

„Kiek kartų per savaitę tenka vykti į susitikimus su akcininkais, ir kodėl miesto įmonės vadovo keliones namo turėtų apmokėti mokesčių mokėtojai? “ – klausia „Lietuvos sąrašo“ frakcijos nariai.

Savivaldybės ataskaitoje nurodoma, jog UAB „Vilniaus vystymo kompanijos“ administracija naudojasi 13 tarnybinių automobilių. Šiais metais jie pradėjo lizinguoti 6 naujus „Toyota Avensis“.

Darius Kuolys, „Lietuvos sąrašo“ frakcijos vadovas, pastebi, jog „automobilių parkai tėra nedidelė Vilniaus miesto savivaldybės viešųjų įstaigų ir įmonių ūkinės veiklos dalis. Tačiau ši sritis labai akivaizdžiai parodo šių įstaigų ir įmonių vadovų vadybinį mentalitetą. Vieni sugeba atskirti tarnybinius ir privačius interesų, nustatydami racionalius ir pagrįstus tarnybinių automobilių nuomos, eksplotavimo ir kuro sąnaudų limitus, o kiti sostinės įmonių ar įstaigų lėšas naudoja nomenklatūriniais tikslais.

Šių metų lapkričio 2 d. Vilniaus miesto savivaldybės administracija jau nustatė trasporto išlaidų limitus ir automobilių naudojimo taisykles viešųjų įstaigų vadovams. Tikimės, kad ir visų miesto įmonių valdybos patvirtins naudojimosi tarnybiniais automobiliais taisykles, atsižvelgdamos į miesto finansinę situaciją bei elementarius padorumo kriterijus.“

Šiandien, lapkričio 10 dieną, „Lietuvos sąrašo“ frakcija kviečia vilniečius į forumą „Vilniaus pinigų dilemos“, kur bus aptartos miesto finansų tvarkymo problemos. Forumas prasidės 18 val. Miesto Tarybos salėje, Konstitucijos pr. 3.

Daugiau informacijos:
Aušra Maldeikienė +370 611 12002
Marius Matulevičius +370 650 22233

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *